divendres, 19 de gener del 2007

Caçadors de paraules

Em sona este nom però no sé de què.... Caçador de bolets? Eixa mateixa pregunta em vaig fer jo quan vaig vore anunciat per TV3 este programa per al dilluns a les 9:30 de la nit després del Temps del TNV. Aquesta ha sigut la 2a setmana i, quina casualitat, que en tots 2 programens han eixit paraules emprades pels valencians.SI, encara que el nostre govern ho vullga amagar, al País Valencià encara es parla en valencià.
La veritat és que cal fer programes així per donar a conèixer la dialectologia del català arreu de tot el territori de llengua catalana.
Vos el recomane! A vore si el dilluns que ve el podeu vore. Per a la gent que vivim a uns quants quilòmetres de casa, almenys parle per mi, sempre va bé recordar algunes paraules que les tens en desús per poder fer-te entendre en un Barcelona que encara es mira massa el melic en el tema del català. Hi ha un català stàndard però no és, ni de bon tros, el que es parla a Barcelona.

2 comentaris:

Adam ha dit...

sempre se parla del país valencià com a zona catalano-parlant, i sempre hi ha algun que altre valencià treballant a tv3, però sempre se deixen la terra del mig, i no surt cap ebrenc a tv3, per cert ahir al programa me va fer gràcia escoltar el parlar de tàrbena.

Anònim ha dit...

Visca l'apitxat del Camp de túria!!
B7S DEsemp! Vicent