dissabte, 2 de desembre del 2006

Català a les aules


Per què sempre ens hem d'acoplar els catalanoparlants a les EXIGÈNCIES dels vinguts de fora? Estic fent un Master i resulta que un 40% dels matriculatls són sudamericans. I clar, ja tenim el problema per a ells: EL CATALÀ. Els bons xics, en canvi de buscar en quina llengua es realitzava tot el curs allà que van a exigir. El primer dia de classe: "ESCUCHA, HABLE EN CASTELLANO QUE ACABO DE LLEGAR Y NO ENTIENDO". Esta frase, tot i que portem ja 3 mesos de classe, es repeteix dia si dia també. I es clar, els professors canvien la llengua ràpidament no siga cosa que des de Sudamèrica parlen d'ells. Si jo parlar anglès i anar a Mèxic a fer unes classes, de debó penseu que canviarien d'espanyol a anglès perquè 1 o 2 persones ho demanaren? Jo crec que NO.
Pèrò el problema de tot plegat ho tenim nosaltres mateixos. Per part del professor, crec que no és adquat canviar de llengua si realment se l'estimen. I tampoc crec adient que el canvi de llengua es deixe en mans dels alumnes pregutnant amb negació: clar, els catalano-parlant no teniu cap pega no?. Davant aìxò, calles i proseguieixe. Això si, en un presentació que vaig fer, la vaig fer en la meva llengua, entengueren o no entengueres.
Així doncs, pense que cal que les persones amb més autoritat dins d'una classe, els professors, siguen fort i valents a l'hora de poder utilitzar la nostra llengua. Si no ho fem d'esta manera, podem arribar a perdre-la dins de l'àmbit científic on l'anglès fa estragos a l'hora de comunicar la ciència.

2 comentaris:

Moisès Rial Medina ha dit...

T´he adherit a la XARXA REPUBLICANA: http://xarxarepublicana.blogspot.com
Agrairia que en el teu bloc, si és possible, també hi enllacessis el bloc XARXA REPUBLICANA i el meu bloc LLIBERTATS: http://llibertats.blogspot.com.
Salutacions cordials al País Valencià i moltes llibertats.

Moisès Rial.
http://llibertats.blogspot.com
www.llibertats.cat

Empar Crespo ha dit...

Ja estàs adherit!
Moltes gràcies per haver-me posat a la xarxa.
Salut!!!!