divendres, 24 de novembre del 2006

VI Simposi de Neurobiologia Bàsica (SCB)


Esta setmana s'ha realitzat el VI Simposium de Neurobiologia Bàsica. Durant 2 dies hem estat reunits els investigadors (si jo em puc incloure dins d'aquest grup) exposant les recerques que es duein a terme al llarg dels laboratoris dels territoris de parla catalana (què extrany que ,tot i tindre grups importants en este camp, del País Valencià no hi havia cap xerrada!). La veritat, tot i la diversitat dels temes tractats, m'ha permès conèixer, encara que fora de vista, la gent que com jo treballem en aquesta difícil tasca, la recerca. Observant l'ambient no em sentia tan incompresa com la restra de la societat veu als que ens dediquem al camp. El fet de treballar mil hores al dia, caps de setmana inclosos, està vist com un bitxo raro, i a més, en condicions laborals pèsimes (no deixem de ser becaris en el cas que aconseguim algunca beca).
Tota aquesta feina hauria d'arribar al públic no investigador per poder construir una societat culta i més modernitzada. Però, com no, cap mitjà de comunicació s'ha fet resó d'aquest congrès. Això si, si haguera sigut de cardiòlegs (amb tots els meus respectes) o d'urbanisme ja li huarien donat més resó.
Encara ens falta molt camí per poder arribar a Itaca!

2 comentaris:

Ulises ha dit...

Ei! Hola! com va?
Ets neurobiologa? estàs fent recerca¿?

on es va fer aquest simposi? a google "només" que surts tu, si es busca..

no sé, m'interessa la biologia, i la neurobiologia més, a veure si me recomanes algun material per aprendre...

l'any que ve vaig a la universitat i encara no estic molt decidit!
Merci!

Encantadíssim, Ulises.

Empar Crespo ha dit...

Hola Ulises,
Sí, estic fent recerca en neurobiologia en la UB. Del simposi que parlava, com ja escrivia a l'article, no hi havia cap informació addicional a la que posa en l'Institut d'Estudi Catalans (que és l'organitzador). Es va fer a Barcelona en la Biblioteca de Catalunya (C/ del Carme).
Respecte a la teva nova incorporació de la Universitat, te recomanaria que mirares els pla d'estudis de cada universitat. Si t'interessa la Biologia Humana la UPF està molt bé, ara si et va més els sistemes (flora i fauna) és més interessant la UB o la UAB.

Per qualsevol altre cosa, ja m'ho comentes.

Empar