dilluns, 8 de setembre del 2008

Citizenry Education


Avui han començat les classes a les escoles de País Valencià. Els xiquets i xiquetes ja volien tornar a vore el amics, els professors que han passat uns 2 mesets de vacances i, sobretot, tornar als barracons qu tant de caliu fan allà cap als mesos de Novembre i Desembre. Però este any hi ha una novetat i és l'asssignatura EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA. Quan jo estudiava li deiem Ètica i, que jo sàpiga, encara no m'ha donat cap mal de cap el fet d'haver-la estudiat. Recorde algunes classes a l'Institut del Llíria i, la veritat, estaven prou interessants. Crec que no serà cap trauma per a l'alumnat.
Però l'opció que de la Generalitat Valenciana per poder impartir la classe en anglés és graciosa. Després que el Tribunal de Justícia els haguera impartit donar la classe en anglés (jo que sàpiga l'anglés no és idioma oficial del País Valencià) ara s'han inventat el paper del traductor! Mira que de graciosos està ple el món. ARa resulta que tindrem classes on estaran els alumnes, el proferssorat i el traductor perquè així els xiquets senten la classe en anglés. Aiii mare, on anirem a parar?
Espere que els sindicats d'Educació del País Valencià aconseguisquen posar punt i final a esta manera de donar classes. Que, si més no ja ha originat algunes rises, si més no jo ho trobe divertit de lo absurd que és! Així que al País Valencià ara que ja va sobrats de mestres (irònic) ara caldran traductors!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ma mare m'envia a escola
per aprendre valencià
i ara que sé parlar-lo
ningú me'l deix parlar.

De la Jota de Xàtiva, de disc Si em pose a cantar cançons de Pep gimeno Botifarra